Peru - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Flo-Naad - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Flo-Naad - WaarBenJij.nu

Peru

30 September 2012 | Peru, Cuzco

Hooi lieve allemaal,

Hoe is het met jullie in het koude kikkerlandje? Wij hebben een fantastische anderhalve week gehad!!! Ook hier is het niet altijd even warm maar de zon schijnt vaak genoeg;) We zullen even kort samenvatten wat we allemaal hebben beleefd!

Lima:
We waren dinsdag dus aangekomen in Lima en hebben toen de stad verkend. Als diehard toeristen hebben we meteen de eerste dag een rondleiding in de Cathedral de Lima gehad waar in de kelder overal skeletten van belangrijke Katholieken waren opgeborgen in obscure graftombes. Dit vonden wij interessanter dan de kathedraal zelf die er volgens ons niet heel bijzonder uitzag. savonds een romantische beachwandeling terug naar huis en daarna onze eerste avond goed ingeluid met een veels te sterke pisco sour (het alcoholische drankje hier in peru) door een barman die op deze manier hoopte indruk op ons te maken haha! toen met een aantal argentijnen reuze jenga gespeeld en met hun slechte engels en ons veel te gebrekkige spaans een potje gekingzed. Volgende ochtend zijn we met de bus naar Huacachina gegaan.

Huacachina:
Nadat ze de reserveringen in Peru niet zo serieus nemen als in Nederland (het hele dorpje afgelopen om de agency te vinden waar ons hostel uit lima had gereserveerd), zijn we smiddags toch optijd in Huacachina aangekomen waar we hebben gesandboard en gebuggyd. Dit was helemaal fantastisch!!! We hadden geluk dat we voorin mochten zitten en scheurden met 140 kmh door de woestijn! (zie foto). Vervolgens werden we boven op een bult afgezet en konden we op ons sandboard naar beneden(ook op buik,bil en snowboardstijl). Savonds heerlijk lomo gegeten (biefstuk,groenten en natuurlijk rijst met patat) en toen de nachtbus naar Arequipa genomen.

Arequipa:
Nadat we een prima busreis hebben gehad kwamen we sochtends om 6:00h aan in ons hostel in Arequipa (Wild Roverrr). We konden nog niet in onze dorm dus zijn we meteen de stad gaan verkennen (het was heerlijk weer!!). Aangezien toeristische gebieden ons minder leuk leken zijn we naar de locale markt gegaan waar we ook echt de enige toeristen waren en overal werden aangestaard! (papa, mama, we hadden gevraagd of het veilig was aan de receptie en die zeiden dat het prima kon). Hier heerlijk vers fruit gehaald en ander typisch peruaans eten geprobeerd wat allemaal super goed beviel (indicatie prijs: vol bord is 1 euro). Verder hebben we die dag de toeristische highlights gezien (plaza de armas, Santa Cathalina) en smiddags aan het zwembad in ons hostel gelegen om vrienden te maken en aan ons kleurtje te werken! Die vrienden zijn goed gelukt, hebben nog 2 gezellige dagen in Arequipa gehad met oa beerpong, zwembad grappen en verkleedpartijen maar overdag ook van de gezelligheid van de stad genoten(met de bekende alpacas, marktjes, rivier en mooie gebouwen!(zie fotos)

Cusco:
Zaterdagnacht hebben we de nachtbus genomen van Arequipa naar Cusco (samen met onze duitse vriend Jacob). Omdat het hostel ons zo goed beviel zijn we naar dezelfde keten gegaan in Cusco! Een van de barmannen hier in Cusco hadden we ontmoet in Arequipa en had ons overtuigd dat dit het leukste hostel van heel peru was! Zondagochtend konden we onze kamer nog niet in dus zijn we opzoek gegaan naar een plekje om te ontbijten en zo kwamen we uit op plaza de armas (zo heet elk centraal plein hier in peru;)) waar ze feest vierden voor de dag van het kind (dat denken we tenminste verstaan te hebben haha). Cusco is net als Arequipa een heel gezellig stadje met weer heel veel dezelfde winkeltjes en kraampjes, alles op loopafstand van ons hostel). Toen savonds weer heel veel leuke mensen ontmoet (4 mannen uit israel, onze duitse vriend, meisje uit australie en een hele hoop andere gekke backpackers). Hoe verder de avond vorderde, des te gekker de spelletjes werden: een normaal poolspel werd omgetoverd tot naked lizard wrestling (twee naakte gasten die met een riem om de nek met elkaar aan het worstelen waren!) Maandag hebben we alle agencies afgelopen om de beste en gezelligste maar ook goedkoop mogelijkste tour te boeken. Uiteindelijk hebben we een super goede keus gemaakt want we zijn net terug van onze geweldige 4daagse jungle trail met als hoogtepunt het bezoek aan de Machu Picchu:)!!!!! (zie onderstaand verhaal) maandagavond na de briefing van onze agency Condo zijn we optijd naar bed gegaan vanwege onze wekker om 5 uur de volgende ochtend...

Machu Picchu Inca Jungle Trail:
Dinsdagochtend stonden we met ons kleine tasje klaar om te beginnen aan onze 4daagse tracking! We hebben eerst 2,5 uur gereden om naar het hoogste puntje (Abra Malaga, 4350 meter hoogte) te gaan waar we vervolgens in de ijskou begonnen met onze 3 uur durende mountainbike trip! Helmaal ingepakt met bescherming en onze 2 vlaamse vriendinnen hebben we fantastisch naar beneden gefietst. (sorry naad dat we na de eerste pauze dachten dat je bij de andere groep was aangehaakt..;), naad heeft toen haar beste spaans kunnen oefenen en aan locals proberen te vragen of ze nog andere bikers hadden zien passeren). Na de afdaling met echt geweldige uitzichten kwamen in het hele warme dorpje Santa Maria. Vervolgens zijn we door de jungle naar het family house in de bergen gelopen waar we die avond gingen slapen. We hadden een fantastische gids en een super leuke groep van 13 personen. Onderweg naar ons logeeradres kwamen we langs allerlei vruchten-groentenplanten, waarover de gids ons steeds vanalles vertelde en ons liet proeven. Ook zijn we in de jungle geschminkt door de oranje zaadjes van een of andere tropische plant! (we dachten naar de jungle tocht geen makeup remover mee te nemen dus deze schmink kregen we er na hardnekkig boenen onder onze ijskoude douche nog steeds maar half af). Savonds met zn allen buiten gegeten en heel typisch met een biertje onze tocht ingeluid onder het genot van een fransman die bob marley probeerde na te doen op een gitaar.
Woensdagochtend om 7 uur ontbeten om daarna te beginnen aan onze 8 uur durende hiking. Onderweg weer veel uitleg gekregen over de Inca trails, de kakkerlak achtige beestjes die enorm veel herrie produceren om zo hun vrouwtje te kunnen versieren, heel veel andere soorten planten en beesten en ook zijn we langs diepe dallen gelopen waar menigeen erge hoogtevrees had. Halverwege werden we verrast door een tropische regenbui maar gelukkig konden we onszelf aan het eind van de dag opwarmen in een super mooie hotspring (38 graden) waarna we die avond in een dorpje hebben gegeten en hebben gefeest met onze gidsen in de locale disco.
Donderdagochtend: wederom om 7 uur uit de veren, na het ontbijt zijn we naar een plek gebracht waar we konden ziplinen(kabelbaan). Na eerst de berg te hebben beklommen mochten we van waanzinnige hoogte 6 verschillende kabelbanen af (eerst normaal, daarna zonder handen en ondersteboven) Alle zekeringen werden steeds goed gecontroleerd door de lokale medewerkers, daar heeft Nacho haar naamgenoot Nacho ontmoet die sprekend op haar leek(zie foto) kortom: mooi uitzicht en een adrenaline kick! Daarna nog 3 uur gewandeld langs de ouderwetse spoorbaan op weg naar agua calientes, het stadje dicht bij de Machu Picchu! Na onze goede ervaring met de hotspring de dag ervoor zijn we ook in dit toeristische dorpje naar de hotsprings gegaan met onze vlaamse vriendinnen en eigenlijk de hele groep... dit hadden we niet moeten doen, het water stonk naar vlees en was lang niet zo helder als de dag daarvoor en de entree was 2x zo duur. Snel dus weer naar huis en na het eten lekker gaan slapen om vervolgens fit aan onze laatste dag te beginnen.
Vrijdag: om 4 uur opgestaan zodat we om 4:15 met onze hoofdlampjes op richting de ingang van machu picchu konden lopen. We waren als een van de eerste toeristen daar en jaja, ook als een van de eerste bovenop de berg! Het was driekwartier "trappen" klimmen en flink zweten (de onhandigheid van de trappen in de UB zijn er helemaal niks bij) maar het was zeker de moeite waard!! Om 6 uur was de zon al op en waren de mietjes die met de bus omhoog waren gegaan ook aanwezig zodat we met onze rondleiding konden beginnen. Ook hier heeft de gids weer geweldig zijn best gedaan zodat we alle ins en outs van de machu picchu te horen kregen! We hadden veel fantastische verhalen gehoord over de Machu Picchu waardoor we niet hoopten dat het zou tegenvallen, maar niets was minder waar!! Het is fantastisch om te zien hoe dit mooie dorp boven op deze berg is gebouwd en hoe stevig het er nu nog staat! Na alles bekeken te hebben zijn we weer naar beneden gelopen om vervolgens de smerigste pizza ooit te eten. savonds met de trein en bus weer naar Cusco gegaan en afscheid genomen van de groep.

We zijn sinds gisteravond weer terug in ons Wild Rover hostel in Cusco. Vandaag wat dingetjes geregeld zoals fotos op de computer zetten, wassen, verhaaltje schrijven, bustickets regelen etc en we gaan zo eten met 2 andere nederlanders die we ook al in Lima hadden ontmoet en daarna lekker partyen in de bar hier! Laatste avondje alweer in Peru!

Op naar Bolivia...!!

• 30 September 2012 - 03:05

Flo-Naad:

Zien nu dat de titels bij de fotos zijn verdwenen, gaan nu uit eten, dus die voegen we morgen er opnieuw even bij! X

• 30 September 2012 - 09:30

Beer:

Heeel leuk allemaal schatjes!!!!

• 30 September 2012 - 13:28

Erna:

Ziet er geweldig uit!!!
    Vooral die paarden?koppen:)
    Mooi die sepiafoto van jullie in de woestijn!

• 30 September 2012 - 13:36

Maud:

aah ziet er top uit! Veel plezier in Bolivia!! liefs

• 30 September 2012 - 17:36

Edith:

Heey meiden! Ziet er super goed uit allemaal, wow in die korte tijd al zoveel gezien/meegemaakt ;-)) enne......waar halen jullie toch die verkleedkleren zo snel vandaan?
    Volgens mij pasten die echt niet meer in jullie rugzak!!??
    Heel veel lieve groeten vanuit ons Breugel
    Xxx

• 01 Oktober 2012 - 02:08

Flo-Naad:

p.s. als je alle foto's wilt bekijken moet je op het kopje ''fotos'' klikken, want je ziet maar de helft bij dit verslag (het zijn er 41!) X

• 01 Oktober 2012 - 17:39

Kim:

Lieverds!! Wat ziet het er gezellig, spannend, leuk, gek, lachen uit!! Volgens mij genieten jullie goed!! Mis jullie wel hoor!! Have fun!! Liefs Kimmie

• 01 Oktober 2012 - 17:45

Burb:

Heeeey guapa's

Ik wacht ook nog steeds op het moment dat ik mijn naamgenoot tegenkom!
    Het ziet er daar zeker niet verkeerd uit! Nacho laat dr sportieve kant zien lekkerbeziggggg. Ik dacht dat jullie pas de laatste weken gingen pardddyen, maar hee ik zie nu al lekker fuiffoto's voorbij komen, waaaat chill. Snuif maar lekker veel cultuur. Ik ga zo lekker jc eten. Houdoe

Daaaaag xoxox xxx burb

• 02 Oktober 2012 - 08:05

Dino:

Ahh ik ben jaloers! Wat vet allemaal!! Hiier is het koud en zit ik met mn neus in de tentamenboeken :( tot snel xxxx

• 02 Oktober 2012 - 12:33

Fre:

Guapa's!!!
    Wat een top verhaal!! Die toch naar de machu picchu lijkt me echt geweldig! Jullie zien er echt heerlijk uit in jullie prachtige afritsbroeken... avonturieren haha. En dan mag je zelfs met een hoofdlampjes door de bergen banjeren!! Ik ben heel benieuwd naar jullie volgende verhalen chica's!!
    Aaadios.....xxxxx fre
    ps. en floor kon je weer niet stil zitten en ben je op je smoelletjes gegaan?? pracht plijster op je knie!!!

• 02 Oktober 2012 - 21:40

Lotte / B100:

Klinkt helemaal super meiden! Wat een avonturen. Ben vooral heel benieuwd naar die pisco sour. Is dat ook lekker met een zuur matje;)?
    GENIET!

XX

• 03 Oktober 2012 - 10:10

Nijn:

Aaaaah heel leuk om jullie verhalen te lezen!! Die koeiekoppen zijn wel wat luguber ;-) Veel plezier in Bolivia!!! Geniet ervan dushi'ssssss
    XXXXXXXX

• 05 Oktober 2012 - 10:13

Jolien:

Lieverds!!

Ahhhh wat ben ik jaloers zeg! Het klinkt echt fantastisch, en Nacho ik ben trots op je dat je die klim hebt overleefd ;) Geniet nog maar lekker van het mooie weer, want hier in het 3x niks..
    Tot snel lieverds en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal en de nieuwe fotos!

xxxxxxxxxxxxx

• 08 Oktober 2012 - 18:43

Robin:

Lieverds!! Ik kan niet wachten tot de volgende verhalen! Wat klinkt dit onwijs gaaf!! Ben echt jaloers. Geniet ervan, en pas goed op elkaar! Nacho, jij bent sportief bezig.. heb je goed voor elkaar Floris haha!! Of een goede deal gesloten dat jij veel moet mee partyen haha.. Nee hoor grapje! Super gaaf maiden!! Geniet geniet geniet.. Voordat je het weet ben je alweer in het kikkerlandje!! Dikke kus!!xxxx